Míg a tisztán elektromos autók eladásai 2019-ben is új csúcsot döntöttek (1,6 millió eladással), a belsőégésű motorral szerelt járművekből 2017-ben adták el a valaha volt legtöbbet. Ez a trend már nem tud a visszájára fordulni.
Peak ICE car/ Belsőégésű motorral szerelt autók gyártásának csúcsa: 2017
A globális áramtermelés CO2 kibocsátása 2018-ban még megdöntött minden korábbi rekordot, de 2019-ben már 2%-os csökkenést mutatott. A szénerőművek gyorsuló visszaszorulásával ez a rekord a továbbiakban megdöntetlen marad.
Peak electricity related CO2 emission/ Az áramtermelés CO2 kibocsátásának csúcsa: 2018
A világ olajtermelése 2019-ben 83 millió hordó/nap közelében tetőzött, mielőtt a járvány hatására beütött válság visszavetette volna a keresletét. Mostani ismereteink szerint jövőre még aligha várható a kereslet új csúcsra futása, még ha erős visszapattanás lesz is a gazdasági aktivitásban.
Nem elképzelhetetlen, hogy 2022-ben annyi elektromos autó fut majd az utakon, hogy az már érzékelhetően fékezi az olaj iránti keresletet, hiszen először a legnagyobb futásteljesítményű flottákat cserélik le.
Peak oil demand/Az olajkereslet csúcsa: 2019-ben?
Ha bejönne, akkor a Tony Seba által (2014-ben) 2020-ra jósolt olajcsúcs egy évvel korábban következne be. Vagyis ironikus módon a mindenki által holdkóros futóbolondnak tartott Seba jóslata még konzervatívnak is bizonyulna.